Runezzaz Blandade Blogg

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

R.I.P Runezzaz Clazzic Chryzler

Av Madde - 26 januari 2012 12:56


Hittade detta på fb idag.... 

"fick ta bort min hund igår han hade bara varit hos mig i 1,1/2 halv vecka. Men han bet mig, man biter inte den hand som föder en :( Han var så förstörd i sitt psyke. Så nu är man ensak igen,

men det är bara att spotta i näverna o move on !"
~~~~~~~~~~~~~~
Blir så jävla besviken och förbannad när folk inte meddelar mej som uppfödare utan plockar bort en som vän ist!!

Att Clazzic hade problem visste kärringen om när hon tog hand om honom, kan man inte med

en problem hund så skaffar man sig inte en stor Berner hane!!!

Det värsta är att jag hade hittat en familj som är van stora problem hundar och där han skulle fått jobba

MEN det var tydligen bättre att lyssna på en av hans förra ägare till idiot som jag absolut INTE

vill ha kontakt med. Hoppas att ni är nöjda nu, ni vet ju vilka ni är


R.I.P Runezzaz Clazzic Chryzler 2007.05.10 ~ 2012.01.25


 

 
 
Pernilla

Pernilla

26 januari 2012 13:21

Nej va tråkigt.. Clazzic hade inte ett lätt liv... Tråkigt att det slutade på detta viset.. :(

http://www.akiraqueen.com

 
Ruth

Ruth

26 januari 2012 13:47

Trist att det blir så, men det var det bästa som har skett. Att ta hand om en problemhund är en sak, men är dom opålitliga mot människor är en annan sak och det utsätter man ingen för. Han har det bäst där han nu befinner sig, se det så, nu har han fått frid.
Kanske låter mina rader hårt, men man får aldrig utsätta någon för en hund med aggresiva beteenden och en berner är stor hund och kan orsaka stora skador.
Kram vännen och glöm det hela och gå vidare.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

26 januari 2012 13:59

Dina rader låter inte alls hårda Ruth utan du har rätt. Men när människor går bakom ryggen på en och inte lyssnar till mina råd utan ist lyssnar på en viss annan "skata" då blir jag besviken. Hans nya ägare hade tagit bort mig som vän och jag hittade hennes inlägg i en av hennes vänners logg. Hade jag inte sett det så hade jag aldrig fått reda på att han var borta. Det är detta som gör mig förbannad.
Kram

 
linda o klunsan

linda o klunsan

28 januari 2012 22:48

Illa, förstår hur du känner det!! Varför rådfrågar man inte, eller hör med uppfödaren innan man tar ett sånt drastisk beslut? Vi kan bara hoppas att Clazzic har det bra nu och slipper omplacras hela livet... Stor kram till dig, puss från nova!!!

http://anovaadelle.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 12 oktober 2014 17:30

  BLOGGEN ANVÄNDS INTE LÄNGRE JAG HÄNVISAR TILL HEMSIDAN OCH FACEBOOK www.runezzaz.se https://www.facebook.com/Runezzaz         ...

Av Madde - 21 december 2013 11:00


Tiden går så fort, Lill-fis "Debbie" är redan 6 månader Kajsa är i höglöp och jätte kär i Biggi i brist på annat och om några dagar är det tvärtom Har hittat en underbar hane till Kajsa som jag ska få använda till våren En chans jag absolut int...

Av Madde - 8 juli 2013 10:47

       Idag fyller min älskade Biggi 1 år                      ...

Av Madde - 6 juli 2013 21:34

Idag är Debbie 2 veckor En riktig liten tjockis med en vikt på 362 gram idag                                     ...

Av Madde - 30 juni 2013 11:43

  Tiden går fort, lilla Debbie är blev redan 1 vecka gammal igår och växer och frodas, hon vägde igår 225 gram och är en liten tjockis Kajsa är en duktig mamma och sköter om henne utan problem   Biggi är väldigt fundersam och nyfiken på vad...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Översätt bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards