Runezzaz Blandade Blogg

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Biggi's första dagar

Av Madde - 4 september 2012 12:40

 
Här kommer en liten rapport om våra första dagar. Biggi är framåt och helt orädd
 
Hon har fått en kompis/extra mamma som heter Kairi och är en finsk lapphund,
det är så kul att se dom tillsammans för hon är så försiktig och låter Biggi klättra på ryggen och hänga henne i läppen 
Hon kommer som ett skott när jag ropar på henne och jag kan lova att det är mammas prinsessa
Hon sover bra och länge på morgonen
Igår ville hon inte äta men jag köpte lite majsvälling och blandade i och då åt hon som en häst
 
Det är full fart på denna lilla krabat, det är ju lätt att glömma att hon är en "vanlig" valp
när hon är så liten (fast det vet hon inte om själv)
Hon härjar och röjer bland alla leksaker, framför allt alla som låter
Favoriten är en svart apa som hon gärna även sover med sen är det katterna tunnel
Man får sig ett gott skratt när hon rusar igenom den och snurrar runt
 
Sover i bädden som hon fick av Ruth på natten brevid mammas säng
Och självklart är det gott att sova under mammas tröja
 
 
Foto: Antonia
 
 

 
 
Ruth

Ruth

7 september 2012 22:58

Att du har fått en tuff hund det syntes direkt, liten och söt, men hund har jag svårt att förstå att hon är, det pytteknyttet. Roligt att hon hittade något av intresse i kassen med leksaker som hon fick. Lycka till fortsättningsvis. Kul om du ville hälsa på min blogg också.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 12 oktober 2014 17:30

  BLOGGEN ANVÄNDS INTE LÄNGRE JAG HÄNVISAR TILL HEMSIDAN OCH FACEBOOK www.runezzaz.se https://www.facebook.com/Runezzaz         ...

Av Madde - 21 december 2013 11:00


Tiden går så fort, Lill-fis "Debbie" är redan 6 månader Kajsa är i höglöp och jätte kär i Biggi i brist på annat och om några dagar är det tvärtom Har hittat en underbar hane till Kajsa som jag ska få använda till våren En chans jag absolut int...

Av Madde - 8 juli 2013 10:47

       Idag fyller min älskade Biggi 1 år                      ...

Av Madde - 6 juli 2013 21:34

Idag är Debbie 2 veckor En riktig liten tjockis med en vikt på 362 gram idag                                     ...

Av Madde - 30 juni 2013 11:43

  Tiden går fort, lilla Debbie är blev redan 1 vecka gammal igår och växer och frodas, hon vägde igår 225 gram och är en liten tjockis Kajsa är en duktig mamma och sköter om henne utan problem   Biggi är väldigt fundersam och nyfiken på vad...

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Översätt bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards