Runezzaz Blandade Blogg

Alla inlägg under april 2013

Av Madde - 19 april 2013 22:56


Har glömt att skriva att Biggi inte längre har dubbelslag på hjärtat och att hennes valptand är utdragen


Sen så hoppas vi på valpar vecka 25

Det var första gången för hanen men det skötte han galant

första parningen blev redan i onsdags och en idag och så testar vi även imorgon


Silverblomman's Fluffy "Philippe" är en väldigt trevlig och glad hund

Ett fint huvud, stora mörka ögon, kompakt kropp och en enorm päls

Han har Pl 0/0, sluten fontanell, bett ua och kommer förhoppningsvis att ställas ut i sommar

 

Trodde igentligen inte att Kajsa skulle vilja paras eftersom hon inte har vart hos mig så länge

Så nu återstår det att se om hon blir dräktig

 

 

S58844/2009 Silverblomman's Fluffy



 

S58456/2008 Rimalund Kajsa

 

   

 

Mer info finns på min hemsida

http://www.runezzaz.se




Av Madde - 7 april 2013 11:16


Idag har jag uppdaterat hemsidan med bla Biggi's foto sida

www.runezzaz.se


Var hos veterinären för att dra ut en tand torsdags men det slutade med att den var med hem igen

Biggi hade ett extra hjärtslag så han gav henne en spruta som rensar bla lever och njurar på slagg produkter

sen blev vi hemskickade med en ny tid för spruta nr. 2 och ett lugnande ord om att jag absolut inte skulle

vara orolig för det berodde säkert på att hon haft en infektion och annars skulle hon inte vara så pigg

Men alla som känner mig vet ju att jag alltid tror det värsta så påsk helgen har vart lite jobbig

Så var vi tillbaka i tisdags och fick spruta nr. 2 och hjärtat låt redan bättre så imorgon ska vi dra ut tanden


Biggi har ju "färgen" merle som igentligen är en gen och inte en färg

Det är en eftertraktad färg i vissa raser men hos Chihuahua görs allt för att förbjuda den då

den kan göra hunden väldigt sjuk om den dubblas och den kan ligga dold i vissa andra färger

Man får registrera merle valpar i SKK men det är ett diskvalificerande fel på utställning hos Chihuahua

Dubbla merle genen får man inte göra i någon ras vad jag vet

Hade jag vetat om allt detta så hade jag aldrig vågat köpa Biggi

Nu ångrar jag absolut inte att jag inte läst på ordentligt för Biggi är en otroligt underbar,

orädd och lätt lärd hund och hon älskar verkligen allt och alla och det är tack vare henne som jag

fick upp ögonen för rasen från början och jag har aldrig haft en lättsammare valp förut

Men merle genen skrämmer skiten ur mig


*Klickbara bilder*


   



Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Översätt bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards