Runezzaz Blandade Blogg

Direktlänk till inlägg 7 april 2013

Uppdaterat hemsidan och Biggi

Av Madde - 7 april 2013 11:16


Idag har jag uppdaterat hemsidan med bla Biggi's foto sida

www.runezzaz.se


Var hos veterinären för att dra ut en tand torsdags men det slutade med att den var med hem igen

Biggi hade ett extra hjärtslag så han gav henne en spruta som rensar bla lever och njurar på slagg produkter

sen blev vi hemskickade med en ny tid för spruta nr. 2 och ett lugnande ord om att jag absolut inte skulle

vara orolig för det berodde säkert på att hon haft en infektion och annars skulle hon inte vara så pigg

Men alla som känner mig vet ju att jag alltid tror det värsta så påsk helgen har vart lite jobbig

Så var vi tillbaka i tisdags och fick spruta nr. 2 och hjärtat låt redan bättre så imorgon ska vi dra ut tanden


Biggi har ju "färgen" merle som igentligen är en gen och inte en färg

Det är en eftertraktad färg i vissa raser men hos Chihuahua görs allt för att förbjuda den då

den kan göra hunden väldigt sjuk om den dubblas och den kan ligga dold i vissa andra färger

Man får registrera merle valpar i SKK men det är ett diskvalificerande fel på utställning hos Chihuahua

Dubbla merle genen får man inte göra i någon ras vad jag vet

Hade jag vetat om allt detta så hade jag aldrig vågat köpa Biggi

Nu ångrar jag absolut inte att jag inte läst på ordentligt för Biggi är en otroligt underbar,

orädd och lätt lärd hund och hon älskar verkligen allt och alla och det är tack vare henne som jag

fick upp ögonen för rasen från början och jag har aldrig haft en lättsammare valp förut

Men merle genen skrämmer skiten ur mig


*Klickbara bilder*


   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 12 oktober 2014 17:30

  BLOGGEN ANVÄNDS INTE LÄNGRE JAG HÄNVISAR TILL HEMSIDAN OCH FACEBOOK www.runezzaz.se https://www.facebook.com/Runezzaz         ...

Av Madde - 21 december 2013 11:00


Tiden går så fort, Lill-fis "Debbie" är redan 6 månader Kajsa är i höglöp och jätte kär i Biggi i brist på annat och om några dagar är det tvärtom Har hittat en underbar hane till Kajsa som jag ska få använda till våren En chans jag absolut int...

Av Madde - 8 juli 2013 10:47

       Idag fyller min älskade Biggi 1 år                      ...

Av Madde - 6 juli 2013 21:34

Idag är Debbie 2 veckor En riktig liten tjockis med en vikt på 362 gram idag                                     ...

Av Madde - 30 juni 2013 11:43

  Tiden går fort, lilla Debbie är blev redan 1 vecka gammal igår och växer och frodas, hon vägde igår 225 gram och är en liten tjockis Kajsa är en duktig mamma och sköter om henne utan problem   Biggi är väldigt fundersam och nyfiken på vad...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Översätt bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards