Runezzaz Blandade Blogg

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Min Jul

Av Madde - 28 december 2009 16:18


Nu är äntligen jul helgen över

Tycker inte om denna högtid men denna julen har faktiskt vart ganska lugn

På julafton var jag hos mamma, Jimmie och Jennie firade hos sin pappa i år

Hos mamma var jag, Helena, Daniel, Kevin, Jonas, Angelica, William, Alexander

och Johnny (Angelicas styv pappa)

Marie och hennes familj firade hos Tomas föräldrar och Malin och hennes familj hos

Patriks föräldrar, så vi var inte så många som vi brukar

Mammas julgran var nog bland det värsta jag sett   

Vet inte vart hon hade hittat den...


Vi åt massor med julmat och risalamalta, tittade på Kalle

och sen var det dags för julklappar

Efter det åkte vi hem till pappa och fick fika igen och mera julklappar

som låg under en "riktig" julgran   


När jag kom hem så var Tomas och Evelina här

Dom hade firat julen med deras familj så det var kul att dom kom en stund

Svårt och stressigt om man ska hinna med alla.. Vi är ju några stycken..


Både juldagen och annandagen var lugna men igår

var vi hem till min farmor.. 17 stycken i hennes 3:a, och då var det ändå bara

jag, Jimmie, Jennie, Tomas Evelina och mina syskon med respektive familjer

som sagt... vi är ju ganska många


Nu väntas Nyår och jag har fortfarande inte bestämt mej för vad jag ska göra

Är bjuden på en del fester i Trollhättan och i Skara vilket vore himla kul

för det är gamla och nära vänner men det är ju gött att bara vara hemma...

Har nog blivit riktigt tråkig.. Men jag mår gött av att njuta av lugnet här hemma


Fick ett jätte vackert doft ljus av Jennie i julklapp med en så vacker text på

Började tom gråta... blev så rörd

Annars fick jag presentkort, parfym och trisslotter "nitlotter"


Önskar er alla Ett Gott Nytt År


 Lite skillnad på gran va'  *s*



Mammas glesa och tunna gran   


Pappas täta fina gran




 
 
Maria

Maria

28 december 2009 20:14

Hej,hej,Hittade hit genom Eklöven.Ja du.....det vad en regäl skillnad på granar det (fniss)
Du har ingen hemsida???

Mhv Maria & Co

http://ellebackens.bloggplatsen.se

 
 Ruth

Ruth

29 december 2009 20:49

Tur att jag fick läsa om din Jul, fick ju för mig att du bara satt och surade hemma i ett hörn med katterna, hehehe..
Julen är ju en familjhögtid och det blev det ju. Nitlott, det fick jag också, men ingen julgran att reta upp mig på i år. Din mammas gran är mycket finare en den Arne själv fixade och pyntade här förra julen, den slår alla rekord när det gäller fulhet. I år fick min spinnrock glittra och glimma som en julgrans ersättning och båda var nöjda.
Fina foton du visar upp efter julens sammankomst, foton är alltid kul att titta på.
Önskar dig ett riktigt GOTT YTT ÅR: 2010 !!
Kramen
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 12 oktober 2014 17:30

  BLOGGEN ANVÄNDS INTE LÄNGRE JAG HÄNVISAR TILL HEMSIDAN OCH FACEBOOK www.runezzaz.se https://www.facebook.com/Runezzaz         ...

Av Madde - 21 december 2013 11:00


Tiden går så fort, Lill-fis "Debbie" är redan 6 månader Kajsa är i höglöp och jätte kär i Biggi i brist på annat och om några dagar är det tvärtom Har hittat en underbar hane till Kajsa som jag ska få använda till våren En chans jag absolut int...

Av Madde - 8 juli 2013 10:47

       Idag fyller min älskade Biggi 1 år                      ...

Av Madde - 6 juli 2013 21:34

Idag är Debbie 2 veckor En riktig liten tjockis med en vikt på 362 gram idag                                     ...

Av Madde - 30 juni 2013 11:43

  Tiden går fort, lilla Debbie är blev redan 1 vecka gammal igår och växer och frodas, hon vägde igår 225 gram och är en liten tjockis Kajsa är en duktig mamma och sköter om henne utan problem   Biggi är väldigt fundersam och nyfiken på vad...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Översätt bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards