Runezzaz Blandade Blogg

Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Svensk sjukvård.... Up my ass!!!!!

Av Madde - 16 mars 2010 17:01


I lördags kom mamma hem efter sin höftoperation i Torsby.

Som vanligt när det gäller min familj så ska det ju alltid hända något

så igår fick hon åka in till akuten i Karlstad pga en misstänkt blodpropp.

Avdelningen i Torsby tyckte att det var ju så långt för henne att åka dit

men med facit i handen så hade nog den resan vart guld värd



Efter flera timmars väntan på akuten så fick hon träffa en läkare

Självklart så var det viktigt att kollas upp ordentligt så hon skulle upp för att

ta ett ultraljud.... MEN där vägrar dom att göra det för klockan var för mycket!?

Så hon blev hemskickad med en tid för ultraljud idag ist.



Så kl 11.00 var det dags och självklart så har hon en blodpropp i benet

Vidare ner till akuten igen där vi fick vänta några timmar innan vi fick träffa en läkare där.. Han kommer in och tar i hand, sen tar han tag i mammas vänstra höft och ben som han böjer så mycket det går..... helt utan förvarning

Ja ni kan ju tänka er mammas min AAAAJJJJJJJ!!!

Jag frågade om han visste att hon var nyopererad på den sidan??!!!

Oj då får vi till svar   

Han satte iaf in Waran och sa att hon skulle bli inlagd på medicin men

kommer tillbaka efter en stund och säger... JA NI LÄSER RÄTT

Dom vill inte befatta sig med detta så hon ska få åka hem!!!!!

Ja ni som känner mej kan ju förstå att jag blev VANSINNIG!! Minst sagt!!


Nej fy faaan för Sjukvården i Karlstad

Lex Maria anmälan lär det bli och det kan jag lova att dom blev varse om

Och jag hoppas innerligen att det inte händer något mer med mamma efter det här

Så om ni blir akut-sjuka så undvik Karlstad Sjukhus

  





 
 
Marianne

Marianne

17 mars 2010 22:50

Kvaliten på sjukvården varierar, så det gäller att veta vart man ska vända sig för att få rätt hjälp. Jag känner verkligen med din mamma som fått så dålig vård då hon var nyop. Skickar krya på dig kramar till din mor.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ruth

Ruth

17 mars 2010 23:39

Blir mörkrädd när jag läser din berättelse, är det så här illa det skall vara ? Hoppas jag aldrig behöver uppsöka sjukhus och läkare.
Tusen tack för den fina presenten jag fick i dag, hoppas någon av tårtorna smakade "L"..
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 12 oktober 2014 17:30

  BLOGGEN ANVÄNDS INTE LÄNGRE JAG HÄNVISAR TILL HEMSIDAN OCH FACEBOOK www.runezzaz.se https://www.facebook.com/Runezzaz         ...

Av Madde - 21 december 2013 11:00


Tiden går så fort, Lill-fis "Debbie" är redan 6 månader Kajsa är i höglöp och jätte kär i Biggi i brist på annat och om några dagar är det tvärtom Har hittat en underbar hane till Kajsa som jag ska få använda till våren En chans jag absolut int...

Av Madde - 8 juli 2013 10:47

       Idag fyller min älskade Biggi 1 år                      ...

Av Madde - 6 juli 2013 21:34

Idag är Debbie 2 veckor En riktig liten tjockis med en vikt på 362 gram idag                                     ...

Av Madde - 30 juni 2013 11:43

  Tiden går fort, lilla Debbie är blev redan 1 vecka gammal igår och växer och frodas, hon vägde igår 225 gram och är en liten tjockis Kajsa är en duktig mamma och sköter om henne utan problem   Biggi är väldigt fundersam och nyfiken på vad...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Översätt bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards