Runezzaz Blandade Blogg

Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Bloggtorka

Av Madde - 15 september 2010 15:28



Ja att jag har bloggtorka har ni nog märkt

Blir mest Fb nu för tiden

Har vart många intressanta diskussioner sista tiden ang valet

Alla har ju självklart rätt till sin åsikt men vissa människor

gör mig verkligen mörkrädd

Här är ett exempel vad en "vän" skrev när vi diskuterade Moderaterna:

" Ju lägre utbildning och längre ner på den sociala skalan ju sämre moral.

Ne det är alldeles för enkelt att utnyttja alla bidrag som finns "

  

Vad ska man säga... blir som sagt mörkrädd

 
Jag är långt ner på den sociala skalan men inte f*n har jag varken sämre

moral eller är mindre värd för det!


Jag citerar från Mörbyligans låt Kollaboratören

" I grund och botten är alla lika med både förtjänster och fel "


******

Fyllt år har jag ju gjort också   

Blev väldigt rörd över alla som gratulerade mej på fb... 249 st

Fick jätte fina ljusstakar av Jennie, blommor av älsklingen och

lite smått och gott av resten av familjen.

Jag brukar ju aldrig fira men både

mamma, pappa, Marie och Jonathan kom på besök så det blev en trevlig dag


******


I måndags var jag äntligen till sjukgymnasten

Har ju så ont i mina benhinnor och ingenting har hjälpt men nu fick jag reda på

att jag felbelastar mina ben pga att jag har överrörliga ben och knän

Detta var ju något helt nytt men det gick ju upp ett litet ljus när hon visade och

förklarade hur hon menade. Min lilla syster Helena har samma problem

Nu ska jag träna på att inte "låsa" knäna och gå hos sjukgymnasten 1 gång i veckan


Ja nu blev det en liten uppdatering iaf

  





 
 
Ingen bild

Marie i Lödöse

15 september 2010 17:32

Hej Madde!
Jag tror nog att det är tvärtom - dom med högre utbildning det är DOM som inte har någon moral! Visst är det dom i toppen som försöker roffa åt sig och missbruka sin s k makt! Visst blir man förbannad när man hör sådana uttalanden. Att man sedan blir arbetslös och måste leva på bidrag efter att ha jobbat i 30 år är väl inget att stå efter. Vill inget hellre än att ha ett jobb!!
Kram

Madde

17 september 2010 10:38

Hej Marie
Tror nog tyvärr inte att dom förstår bättre.
Alla tänker ju olika..
Kram

 
Ruth

Ruth

17 september 2010 09:01

Vill man bli osams med sina vänner så skall man diskutera politik så det undviker jag alltid, var och en får vara salig i sin tro.

Ett försenat HURRA för din födelsedag, ledsen gumman, men jag har svårt att komma ihåg bemärkelsedagar, dyker oftast upp för sent.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Madde

17 september 2010 10:42

Tackar vännen :) Inget att hålla reda på längre. Klart att alla har rätt till sin åsikt och tro men man behöver ju inte se ner på andra för det. Och du har rätt i att man lätt blir osams när man pratar om detta.
Tänk om alla kunde göra "fuldansen" ist, då skulle det bli många skratt iställer för fulaord :)
Kram

 
Marianne

Marianne

25 september 2010 21:02

Oavsett politisk åsikt så finns det väl något som heter empati för sina medmänniskor, men tyvärr så verkar ett helt parti sakna den i normala fall medfödda känslan för sina medmänniskor.
Grattis i efterskott.
Kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 12 oktober 2014 17:30

  BLOGGEN ANVÄNDS INTE LÄNGRE JAG HÄNVISAR TILL HEMSIDAN OCH FACEBOOK www.runezzaz.se https://www.facebook.com/Runezzaz         ...

Av Madde - 21 december 2013 11:00


Tiden går så fort, Lill-fis "Debbie" är redan 6 månader Kajsa är i höglöp och jätte kär i Biggi i brist på annat och om några dagar är det tvärtom Har hittat en underbar hane till Kajsa som jag ska få använda till våren En chans jag absolut int...

Av Madde - 8 juli 2013 10:47

       Idag fyller min älskade Biggi 1 år                      ...

Av Madde - 6 juli 2013 21:34

Idag är Debbie 2 veckor En riktig liten tjockis med en vikt på 362 gram idag                                     ...

Av Madde - 30 juni 2013 11:43

  Tiden går fort, lilla Debbie är blev redan 1 vecka gammal igår och växer och frodas, hon vägde igår 225 gram och är en liten tjockis Kajsa är en duktig mamma och sköter om henne utan problem   Biggi är väldigt fundersam och nyfiken på vad...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Översätt bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards